Maak impact met jouw verhaal

Mensen hebben tegenwoordig een lagere aandachtsspanne dan een goudvis. In het digitale tijdperk is het nog nooit zo makkelijk geweest jouw verhaal naar buiten te brengen. Tegelijkertijd is het nog nooit zo moeilijk geweest om op te vallen.

In de training Storytelling leer ik je jouw verhaal vertellen.

Ontdek jouw verhaal:

  • Waarmee je je onderscheidt van concurrenten
  • In een korte (leer pitchen) en lange versie (leer storytellen)
  • Altijd en overal in ieder gesprek te gebruiken, van zakelijke (netwerk)bijeenkomsten tot en met de Over pagina en je social media profiel(en)

Je krijgt een authentiek verhaal, waarmee je een onvergetelijke indruk maakt.

Van Storytelling naar Storyselling

Sinds mensenheugenis maken verhalen impact. Step into the Spotlight maakt gebruik van Storytelling. Of Storyselling, want een verhaal mag iets opleveren.

Step into the Spotlight zet jouw verhaal op scherp. Niet in de vorm van een sprookje, maar jouw verhaal in de realiteit van het hedendaagse digitale tijdperk.

Een verhaal dat zorgt dat:

  • Je wordt onthouden
  • Je wordt gezien als autoriteit in jouw branche
  • Je het makkelijk kunt navertellen, zonder dat het verveelt

Dat trekt klanten aan. En betrokken relaties.

Tekstballonnen op; gele achtergrond Wat jij wilt zeggen versus Wat anderen willen horen.

Jouw verhaal op papier

Wat leer je?

De theorie

  • Wat is storytelling
  • Waarom word ik met storytelling wel onthouden
  • Hoe schrijf & vertel ik een verhaal met impact

En de praktijk

  • Hoe pitch ik mijn verhaal in 1 zin
  • Hoe vertel ik mijn verhaal op beurzen, evenementen en op zakelijke (netwerk)bijeenkomsten
  • Hoe zet ik mijn verhaal in op mijn social media profiel(en) en op de ‘Over’ pagina van mijn website

Ontdek jouw verhaal

Met jouw verhaal

  • Weet jij/iedereen waar je voor staat
  • Ben je onvervangbaar
  • Beïnvloed je

Jouw verhaal op papier

Je start met een leeg word document en aan het einde van de training heb je jouw verhaal op papier.
  • Je schrijft zelf
  • 1 review ronde
  • Persoonlijke feedback van mij in een één-op-één digitale meeting van 1 uur

Aan het einde van de training Storytelling

  • Is duidelijk hoe je je positioneert ten opzichte van concurrenten
  • Weet je hoe je jouw verhaal gebruikt op je social media profiel en op je ‘Over’ pagina
  • Stuur je gesprekken tijdens zakelijke bijeenkomsten

Je hebt een eenvoudig doch onvergetelijk antwoord op de vraag ‘En wat doe jij?”

Voor wie

Deze training Storytelling is bedoeld voor ondernemers zonder personeel, die hun eigen verhaal effectief willen gebruiken. Je wilt jezelf neerzetten in de markt met een onderscheidend verhaal, waarmee je je concurrenten wegblaast.

Wanneer

De training wordt in 2  x 1,5 uur digitaal gegeven en 1 x één op één. Neem contact op voor de eerstvolgende startdatum.

Hoe

  • Digitaal via Teams
  • Na inschrijving ontvang je per e-mail kalenderuitnodigingen om je agenda te blokkeren
  • Schrijven doe je tussen de trainingen door; dit is je eigen verantwoordelijkheid

Kosten

Kosten bedragen € 495,- (exclusief BTW; € 598,95 inclusief BTW). Kun je onverhoopt niet, dan mag je de training inhalen.

De factuur volgt na betaling.

Voor ondernemers zoekende naar hun verhaal

Step into the Spotlight is er voor kleine en grote bedrijven, maar bovenal voor ondernemers die:

  • Meer business willen genereren met hun verhaal
  • Aansluiting zoeken bij hun eigen of een nieuwe doelgroep
  • Open staan voor vernieuwing; ‘anders’ op hun eigen manier

Voor ondernemers die van hun verhaal het best bewaarde geheim maken

Ondernemers maken van hun verhaal het best bewaarde geheim; uit bescheidenheid, maar ook:

  • Praten in bullet points. Zorg voor een connectie
  • Een brei van informatie letterlijk en figuurlijk overgeven. Zorg voor relevantie
  • Te weinig informatie. Zorg voor een blijvende herinnering

Over Step into the Spotlight

Achter iedere ondernemer schuilt een verhaal dat een spotlight verdient!

“20 jaar ervaring bij grote internationale bedrijven vertaal ik naar ‘Step into the Spotlight’.”

Een verhaal mag iets opleveren en jouw verhaal is dat waard. You’re only one story away.

Annegees van Linge,
Storyteller & Merkenbouwer, Step Into The Spotlight

Annegees van Linge, storyteller en founder Step into the Spotlight