Van Stortytelling naar Storyselling

Van oudsher maken verhalen impact. Op deze pagina alles over hoe organisaties Storytelling, de kracht van verhalen kunnen inzetten. Werk je alleen? Dan ben je een wandelend merk en leef je jouw verhaal.

Wat ik met Step into the Spotlight voor jou kan betekenen (scroll naar beneden voor de details):

  1. Plan een gratis strategiesessie ‘Jouw Business in de Spotlight
  2. Meld je aan voor de Digitale Training Storytelling voor ZZP-ers
  3. Boek ‘Storytelling Incompany‘ voor een training op maat in jouw organisatie
  4. Vraag naar de ‘Story Scan‘. Een gratis analyse over hoe jouw bedrijf wordt gelezen.
  5. Volg de training ‘Jouw Verhaal Top of Mind & Easy to Find
  6. Ontvang de gratis e-paper ‘Meer klanten met jouw verhaal

You’re only one story away.

1. Jouw Business in de Spotlight

Achter ieder sterk merk schuilt een authentiek verhaal dat niet verveelt, aansluit bij de doelgroep en business oplevert. Of dat nu nieuwe klanten zijn of betrokken medewerkers (denk aan medewerkers aantrekken of medewerkers mee krijgen bij verandering). Met jouw verhaal:

  • Weet jij/iedereen waar je voor staat
  • Ben je onvervangbaar
  • Beïnvloed je

Plan een gratis sessie en we bespreken hoe jouw bedrijf in de Spotlight komt. In 5 stappen loods ik ondernemers van stap 1 ‘een goed verhaal’ naar stap 5 een ‘dashboard’, want meten is weten. Wat levert jouw verhaal op?

Tablet e-paper Meer klanten met jouw verhaal.

2. Digitale Training Storytelling voor ZZP-ers

In de training Storytelling leer je impact maken met jouw verhaal.

Ontdek jouw verhaal:

  • waarmee je je onderscheidt van concurrenten
  • in een korte (leer pitchen) en lange versie (leer storytellen)
  • altijd en overal in ieder gesprek te gebruiken, van zakelijke (netwerk)bijeenkomsten tot en met de Over pagina en je social media profielen

Je krijgt een authentiek verhaal, waarmee je een onvergetelijke indruk maakt.

Step into the Spotlight, Wat jij wilt zeggen en wat anderen willen horen

3. Storytelling Incompany

Ik verzorg verschillende trainingen en workshops op maat bij bedrijven. Een paar voorbeelden:

  • Storytelling voor directie en managers. Neem medewerkers mee in strategie, zodat ze in actie komen vanuit intrinsieke motivatie.
  • Storytelling bij Employer Branding. Gebruik het verhaal van de organisatie om nieuwe medewerkers aan te trekken.
  • Social Storytelling. Vertaal het verhaal van de organisatie naar social media en zit nooit meer verlegen om posts.
  • Storytelling voor medewerkers. Leer medewerkers het verhaal van de organisatie vertellen en maak ze ambassadeurs van de organisatie.
Workshop storytelling presenteren incompany

4. Gratis Story Scan

Komt jouw verhaal over? Dat is de hamvraag bij storytelling. Heb je een verhaal, dan is de vraag: komt de boodschap over bij de doelgroep? Doet jouw verhaal wat het moet doen? Een goed verhaal mag immers iets opleveren.

Ben jij benieuwd hoe het verhaal van jouw bedrijf overkomt? Laat dan je gegevens achter en ontvang binnen 2 werkdagen een persoonlijke analyse met inzichten hoe jouw bedrijf wordt gelezen. Beoordeel vervolgens of er een gat te dichten is tussen wie je bent als bedrijf en hoe jouw bedrijf wordt gezien en gelezen.

Microfoon, hoe komt jouw verhaal over?

5. Training Jouw Verhaal Top of Mind & Easy to Find

In het digitale tijdperk is het nog nooit zo makkelijk geweest een verhaal via social media wereldkundig te maken. Tegelijkertijd is het nog nooit zo moeilijk geweest om op te vallen.

Volg de mini training Jouw Verhaal Top of Mind & Easy to Find.
In drie eenvoudige stappen leg ik uit hoe je met storytelling tot een goed verhaal komt, zodat de doelgroep aan jou denkt en naar jou gaat – in plaats van naar de concurrent. Jouw verhaal is dat waard.

Storytelling - Jouw Verhaal Top of Mind & Easy to Find. De kracht van verhalen.

6. Meer Klanten met jouw Verhaal

Een goed verhaal levert meer klanten op. Met een goed verhaal val je op bij zowel mensen die je al kennen, als mensen die je nog niet kennen. Je ‘raakt’ iemand. Je vertelt je verhaal op een manier dat wordt onthouden, niet verveelt en wordt naverteld. Want dat is storytelling, een manier van vertellen.

Heb jij een goed verhaal dat een spotlight verdient? Ontvang de e-paper ‘Meer klanten met jouw verhaal’. Lees meer over storytelling en storyselling en hoe je met jouw verhaal zichtbaar wordt en impact maakt.

Overzicht e-paper op mobiel, tablet en print, getiteld Meer klanten met jouw verhaal.

Voor Ondernemers met een Verhaal

Step into the Spotlight is er voor kleine en grote bedrijven, maar bovenal voor ondernemers die:

  • Meer business willen genereren met hun verhaal
  • Zichzelf willen blijven; een authentiek merk willen bouwen
  • Aansluiting zoeken bij hun eigen of een nieuwe doelgroep

Is jouw Verhaal het Best Bewaarde Geheim?

Ondernemers maken van hun verhaal het best bewaarde geheim; uit bescheidenheid, maar ook:

  • Praten in bullet points. Zorg voor een connectie
  • Een brei van informatie letterlijk en figuurlijk overgeven. Zorg voor relevantie
  • Met hagel schieten. Zorg dat je weet wat jouw merk oplevert

Over Step into the Spotlight

Step into the Spotlight vertaalt het verhaal van ondernemers naar een sterk merk, zodat ze gezien worden als autoriteit en de Place to Go worden.

Jouw verhaal is dat waard. Schiet niet met hagel. Ik zet jouw verhaal op scherp en breng het naar je doelgroep, want jouw verhaal telt.

In mijn laatste rol werk ik bij Danone als Global Brand Manager Nutricia. In totaal vertaal ik 20 jaar ervaring bij grote internationale bedrijven naar jouw Spotlight. Meer weten? Lees mijn verhaal. You’re only one story away.

Annegees van Linge, storyteller en founder Step into the Spotlight