Verhalen Maken Impact

Waarom praten bedrijven in bullet points? Mensen gaan niet ‘aan’ op ratio. Sinds mensenheugenis maken verhalen impact. Schiet niet met hagel, jouw verhaal telt! Op deze pagina alles over Storytelling. Of liever Storyselling, want een verhaal mag iets opleveren.

Storytelling vs Storyselling

Storytelling is een manier van vertellen. Het brengt een verhaal tot leven, zodat het aansluit bij de beleving van de ontvanger.

Met Storyselling zet je je eigen verhaal in om mensen te verbinden. Dat kan zijn personeel betrekken of aantrekken en /of leads te genereren. Want een verhaal mag iets opleveren.

Stop de marketing bullshit

Je maakt gebruik van je eigen verhaal. Geen marketing bullshit, maar gewoon het verhaal zoals het is. Het verhaal dat past bij de realiteit van vandaag.

Maak impact met jouw verhaal, zodat je opvalt in de zee van hetzelfde.

Microfoon, hoe komt jouw verhaal over?

Feiten Vertellen, Verhalen Verkopen

Hoe lang het ook is geleden, we onthouden flarden van het verhaal over Roodkapje. Voldoende flarden om te weten wie ze is, wat ze doet en waarom. Datzelfde principe kun je zakelijk toepassen. Fijn toch, als mensen onthouden wie je bent en wat je doet?!

Lees meer  over waarom we een verhaal onthouden, hoe MKB zich graag presenteert en wat beter kan.

Wat Maakt een Goed Verhaal?

Een goed verhaal:

  • Is vaak verteld en verveelt niet en wordt daarom onthouden
  • Maakt een connectie en sluit daarom aan bij de doelgroep
  • Is uniek in de branche, onder alle andere verhalen van concurrenten

Wat Zijn de Ingrediënten?

De ingrediënten van een goed verhaal zijn:

  • De held – dat is de ondernemer. Natuurlijk is de klant koning, maar het verhaal begint bij jou.
  • De wolf – wees niet bang, geen ellende, maar wat gebeurt er?
  • Tegenwoordige tijd – een eenvoudige manier om mensen in het hier en nu te houden

Jouw Verhaal op de 'Over Ons'-Pagina

De ‘Over Ons’-pagina is een belangrijk vergeten onderscheidende factor. Een bezoeker vraagt zich niet alleen af, wie ben je en wat doe je? Maar ook: geloof ik jou?

Voorkom dat jouw naam niet één op één kan worden vervangen door de naam van de concurrent

Een antwoord op geloofwaardigheid, beantwoord je niet alleen met een uiteenzetting van feiten en reviews. De meest memorabele ‘Over Ons’-pagina’s vertellen een persoonlijk verhaal. Daar zit het onderscheidend vermogen. Wie ben je en wat is jouw drijfveer?

Lees meer in mijn artikel op Frankwatching, het platform voor marketing en communicatie. [De pagina opent in een nieuw scherm.]

Wil jij een memorabele website? Neem dan contact op.

Formule voor een goed verhaal op de website

Storytelling Inzetten bij Interne Communicatie

Storytelling is een geweldig middel om in te zetten binnen een organisatie. Met een goed verhaal betrek je mensen in plaats van dat je ze informeert. Voorkom dat medewerkers luisteren op de ‘loonlijst frequentie’. Dat wil zeggen, interessant ‘ja’ knikken, terwijl informatie het ene oor in gaat, en het andere oor uit.

Het hart hoort waar het oor doof voor is

Met een goed verhaal komen mensen in actie. Motiveer en activeer medewerkers. Het hart hoort waar het oor doof voor is. Een artikel over de kracht van verhalen in een organisatie.

De link opent het artikel in een nieuw scherm op de website van Frankwatching.

Frankwatching auteur Step into the Spotlight

Wat Sterke Merken Goed Doen

Sterke merken doen maar één ding. Ze zijn relevant. En dat doen ze enkel en alleen door het verhaal achter het merk tot leven te brengen.

  • Van binnen naar buiten – vanuit één ijzersterk authentiek verhaal
  • Van buiten naar binnen – een naadloze aansluiting bij de doelgroep
  • Heel consistent – altijd en overal

Een authentiek verhaal is geld waard

Een authentiek verhaal trekt de juiste mensen aan. Betrokken stakeholders en medewerkers die helpen jouw ambitie in de volgende fase van de onderneming waar te maken. Kijk wat Step into the Spotlight voor jou kan betekenen.

Step into the Spotlight, Wat jij wilt zeggen en wat anderen willen horen

Over Step into the Spotlight

Achter iedere onderneming schuilt een verhaal dat een spotlight verdient! Een verhaal mag iets opleveren en jouw verhaal is dat waard.

“20 jaar ervaring bij grote internationale bedrijven vertaal ik naar ‘Step into the Spotlight’, een spotlight voor MKB.”

 

Annegees van Linge,
Storyteller & Oprichter
Step Into The Spotlight

Annegees van Linge, storyteller en founder Step into the Spotlight

Wat is Jouw Verhaal Waard?


Jouw verhaal in de spotlight? Maak vrijblijvend een afspraak.

Agenda

In een kennismakingsgesprek:

Hoor ik graag jouw verhaal en wat je al hebt gedaan om dat naar buiten te brengen.
Wat moet dat verhaal bij wie opleveren?
Waar struikel je? Ik leg uit hoe je de rode loper weer glad strijkt.

Ben je hiermee geholpen? Die spotlight heb je verdiend. Op zoek naar volle zalen? Dan praten we verder.

Maak een Afspraak