Mijn Verhaal

Een succesvolle carrière in internationale marketing heeft mij gebracht tot mijn laatste rol bij Danone als Global Brand Manager Nutricia. Trots op mijn carrière en ambitieus als ik ben, wil ik meer. Niet in het corporate keurslijf, maar terug naar mijn verhaal, mijn eigen onderneming: Step into the Spotlight.

“Ik leef mijn eigen verhaal, niet het verhaal dat van mij wordt verwacht.”

Annegees van Linge
Storyteller & Merkenbouwer
Step into the Spotlight

Kernwoorden: resultaatgericht, pragmatisch, gedreven

Annegees van Linge, storyteller en founder Step into the Spotlight

Op een Missie

Ik geloof dat achter iedere ondernemer een verhaal schuilt dat een spotlight verdient.

Step into the Spotlight vertaalt het verhaal van ondernemers naar een sterk merk, zodat ze gezien worden als autoriteit en de Place to Go worden.

“Het verhaal is er al. Ik haal alleen de overbodige woorden weg.”

Naar een quote van Michelangelo: “het beeld zit al in steen verborgen. Ik haal enkel het overbodige weg.” Ik ontrafel verhalen van ondernemers, zodat ze opvallen in de zee van hetzelfde en meer klanten en betrokken medewerkers aantrekken voor hun bedrijf.

You’re only one story away.

Vuurtoren op gele achtergrond.

Verhalen, de Constante Factor in mijn Leven

Zodra ik kan lopen neem ik de benen naar buiten. Naar de buren verhalen ophalen. Mijn moeder wordt gek van mij. De hele straat weet altijd alles over ons gezin.

  • Van voorgelezen worden naar leren lezen en vertellen;
  • Van de Universiteit Utrecht voor mijn studie Algemene Letteren (met een fascinatie voor psycholinguïstiek – taalverwerking in de hersenen) naar een semester international marketing aan Monash University, Melbourne en op reis verhalen beleven en maken;
  • Van corporate verhalen vertellen naar mijn eigen verhaal in de vorm van ondernemerschap.

Foto: de magie van voorgelezen worden door oma Ebbens.

Step into the Spotlight, voorgelezen worden door oma.

In de Media

Voor Frankwatching schrijf ik over storytelling. Lees hier Motiveer en activeer je medewerkers met storytelling. En hier over het gebruik van jouw verhaal op de Over-pagina van je website.

Beluister mijn interview ‘Bulletpoints of Verhalen, wat kies jij’? Over waar ik vandaan kom en de kracht van verhalen. Het interview is onderdeel van de Kr8stroom podcastserie van Karen Carton ‘Van Onderwijs naar Eigenwijs’.

 

Frankwatching auteur Step into the Spotlight

Roodkapje

Naar wie gaat Roodkapje? Als ik als volwassene deze vraag krijg, vliegt het stoom mij naar de oren van irritatie. Ik werk op de afdeling Corporate Communicatie van Mediq. Zojuist overgenomen door private equity. Op mijn bureau wacht een stapel werk vele malen hoger dan mijn werkdagen lang zijn. Ik heb wel wat beters te doen dan sprookjes vertellen.

Tegelijkertijd valt het kwartje in de realiteit van de dag. Het is een stupide, als wel een intrigerende vraag. Waarom weet ik het antwoord?

Roodkapje is een sterk staaltje storytelling. Zet het verhaal achter de onderneming op scherp. Zodat ook onderweg naar de volgende fase van de onderneming:

  • Medewerkers blijven verbonden
  • Naar alle externe stakeholders is duidelijk waar de organisatie voor staat
  • De organisatie is klaar voor groei

 

Step into the Spotlight Storytelling Roodkapje

Mijn Ervaring

Annegees van Linge vertaalt 20 jaar ervaring

  • in branding & marketingcommunicatie
  • bij bureaus & sterke merken
  • op corporate EMEA / Global level

naar een Spotlight voor ambitieuze ZZP-ers en organisaties

  • Het PR-vak geleerd bij Charly (destijds LVT PR)
  • PR C-Suite, Crisis Comms en Productintroducties naar media in Europa voor LG Electronics en Canon
  • Corp. Comms bij Mediq, destijds beursgenoteerd en overgenomen door Private Equity. Meegewerkt aan een nieuw verhaal van Nederlands apotheekketen naar internationaal bedrijf in de zorg
  • Global Brand Manager Nutricia bij Danone
Step into the Spotlight ervaring

Wat is Jouw Verhaal


Jouw verhaal in de spotlight? Maak vrijblijvend een afspraak. In een kennismakingsgesprek hoor ik graag jouw verhaal en wat je al hebt gedaan om dat naar buiten te brengen. Waar struikel je? Ik leg uit hoe je de rode loper weer glad strijkt. Ben je daarmee geholpen? Die spotlight heb je verdiend. Op zoek naar volle zalen? Dan praten we verder over Step into the Spotlight.

Afspraak maken