Mijn Verhaal

“Ik leef mijn eigen verhaal, niet het verhaal dat van mij wordt verwacht.”

 

Een succesvolle carrière in internationale marketing heeft mij gebracht tot mijn laatste rol bij Danone als Global Brand Manager Nutricia.

Trots op mijn carrière en ambitieus als ik ben, wil ik meer. Ik kijk naar de wereld door de lens van kansen. Niet meer in het corporate keurslijf, maar ik schrijf mijn eigen script met Step into the Spotlight.

“Ik geloof dat achter iedere ondernemer een verhaal schuilt dat een spotlight verdient.”

 

Annegees van Linge
Storyteller & Oprichter
Step into the Spotlight

Annegees van Linge, storyteller en founder Step into the Spotlight

Op een Missie: Ondernemers helpen Impact Maken

Step into the Spotlight zet het verhaal achter de organisatie op scherp en brengt het tot leven, zodat jij mensen betrekt en opvalt in de zee van hetzelfde.

Feiten Vertellen; Verhalen Verkopen

Ik ontrafel verhalen van bedrijven en zet ze op papier. Een verhaal dat verbindt, en mensen betrekt, zodat:

  • je een authentiek verhaal hebt om altijd en overal te gebruiken
  • mensen niet alleen luisteren, maar zich ook betrokken voelen
  • je opvalt in de zee van hetzelfde en klanten en medewerkers aantrekt
Annegees in de Spotlight

Ik Werk als een Sterk Merk

Annegees van Linge vertaalt 20 jaar internationale ervaring

  • in branding & marketingcommunicatie
  • bij overnames
  • bij bureaus & sterke merken

naar een Spotlight voor ambitieuze ondernemers

 

Voor ondernemers ben ik een sparringspartner. Iemand die naast ze staat een meedenkt vanuit de ambities en plannen. Daarbij hanteer ik een pragmatische aanpak. Ik ben gedreven en resultaatgericht. Ook in de uitvoering. Een verhaal dat alleen op papier blijft staan, is niets waard.

Mijn CV in het Kort

  • Het PR-vak geleerd bij Charly (destijds LVT PR)
  • Productintroducties naar pers voor LG Electronics en Canon in Europa
  • Support buy & build-strategie en bedrijfsintegraties vanuit Corporate Communicatie bij Mediq
  • Het merk Nutricia herdefiniëren als Global Brand Manager Nutricia bij Danone

Klik onder voor details op mijn LinkedIn-profiel [LinkedIn opent in een nieuw tabblad].

Vuurtoren op gele achtergrond.

Naar wie gaat Roodkapje?

Een stupide, maar ook een intrigerende vraag

In de eerste plaats is het een stupide vraag. Zeker als ik ‘m als volwassene krijg, op een dag dat mijn takenlijst vele malen langer is dan mijn werkdag.

Ooit afgestudeerd in de psycholinguïstiek, valt het kwartje gelukkig net zo snel als het antwoord op de vraag. En dat maakt het voor mij ook een intrigerende vraag.

Roodkapje is een ijzersterk verhaal en maakt gebruik van wat we vandaag de dag storytelling noemen. Het is exact hoe grote merken werken. Dat kan MKB ook!

Step into the Spotlight Storytelling Roodkapje

Verhalen, de Constante Factor in mijn Leven

Zodra ik kan lopen neem ik de benen naar buiten. Naar de buren verhalen vertellen. Mijn moeder wordt gek van mij. De hele straat weet altijd alles over ons gezin.

Mijn achtergrond

  • Van voorgelezen worden naar leren lezen en vertellen;
  • Van de Universiteit Utrecht voor mijn studie Algemene Letteren (met een fascinatie voor psycholinguïstiek – taalverwerking in de hersenen) naar een semester international marketing aan Monash University, Melbourne en op reis verhalen beleven en maken;
  • Van corporate verhalen vertellen naar mijn eigen verhaal in de vorm van ondernemerschap.

Foto: de magie van voorgelezen worden door oma Ebbens.

Step into the Spotlight, voorgelezen worden door oma.

In de Media

Ik ben auteur voor Frankwatching, in Nederland het platform voor marketing en communicatie.

De volgende twee artikelen van mijn hand staan op Frankwatching (met als voorwaarde dat deze artikelen niet op mijn website staan). De links openen het betreffende artikel in een nieuw tabblad.

Neem Mensen Mee naar de Volgende Fase van het Bedrijf

Een artikel over de kracht van verhalen in een organisatie.

Waarom Storytelling onmisbaar is op je ‘Over ons’ pagina

Een artikel over hoe je de Over pagina op jouw website  memorabel maakt.

 

Frankwatching auteur Step into the Spotlight

Als fotograaf ben ik natuurlijk vooral van de beelden, maar het verhaal daarachter is minstens zo belangrijk. Annegees heeft mij geholpen om mijn verhaal vorm te geven. Persoonlijk en met de juiste tone of voice. Het resultaat is een concreet handvat om dit verhaal te verwerken in mijn website en op mijn social media kanalen. Het was niet alleen heel nuttig maar ook erg leuk om dit proces samen vorm te geven. Wil je je verhaal scherper neerzetten? Dan raad ik je zeker aan contact op te nemen met Annegees!

Sjaak den Breeje
Sjaak den Breeje Natuurfotografie

3 simpele handvatten gaf Annegees ons senior management mee om het verhaal van Heijmans aan hun eigen team te vertellen. Hiermee kunnen zij op een persoonlijk manier en met eigen voorbeelden het verhaal op een enthousiaste manier overbrengen. Annegees luisterde goed naar onze wensen. Zij bedacht een toegankelijke en concrete oefening die aansloeg en heel goed past bij ons bedrijf.

 

Toinja van Daal
Communicatiemanager Heijmans

Nu heb ik een concrete storyline waar ik mee kan werken. Ik weet weer waar ik voor sta en professionaliseer mijn positie in de markt.

Arno Peters
Directeur AMT Werkt

Step into the Spotlight zet het verhaal en doelgroep op scherp. Daarmee boren we een nieuw klantsegment aan.

Tim Merks
Eigenaar VerheesPlus reclame

Wat is het prettig werken met Annegees. In 4 maanden tijd heb ik met YU bijna een omzetverdubbeling gerealiseerd met het overzichtelijke programma Step Into the Spotlight. Ik heb meer helderheid over waar YU staat en hoe verder, inclusief concrete stappenplannen en monitor dashboards. Ik raad iedere ondernemer aan om eens met Annegees te sparren over je klanten en de marktbewerking. Heel fijn!

Gisela Timmermans
YU overgangssupplementen

We zijn klaar voor de lancering van Order Lemon. Annegees komt snel tot de kern en vertaalt het verhaal naar website, flyer en poster.

Diederick Splinter,
Sales Manager Fabulor | Order Lemon

Jouw Verhaal in de Spotlight


Jouw verhaal in de spotlight? Maak vrijblijvend een afspraak.

Agenda

In een kennismakingsgesprek:

Hoor ik graag jouw verhaal en wat je al hebt gedaan om dat naar buiten te brengen.
Wat moet dat verhaal bij wie opleveren?
Waar struikel je? Ik leg uit hoe je de rode loper weer glad strijkt.

Ben je hiermee geholpen? Die spotlight heb je verdiend. Op zoek naar volle zalen? Dan praten we verder.

Afspraak maken