Mijn Verhaal

Een succesvolle carrière in internationale marketing heeft mij gebracht tot mijn laatste rol bij Danone als Global Brand Manager Nutricia.

Trots op mijn carrière en ambitieus als ik ben, wil ik meer. Ik kijk naar de wereld door de lens van kansen. Niet meer in het corporate keurslijf, maar in mijn eigen onderneming: Step into the Spotlight. Daarbij hanteer ik een pragmatische aanpak. Ik ben gedreven en resultaatgericht.

“Ik leef mijn eigen verhaal, niet het verhaal dat van mij wordt verwacht.”

 

Annegees van Linge
Storyteller & Oprichter
Step into the Spotlight

Annegees van Linge, storyteller en founder Step into the Spotlight

Op een Missie: MKB Helpen Impact Maken

 

“Ik geloof dat achter iedere ondernemer een verhaal schuilt dat een spotlight verdient.”

 

Step into the Spotlight zet het verhaal achter de organisatie op scherp en brengt het tot leven, zodat jij mensen betrekt en gezien wordt in de zee van hetzelfde.

Feiten Vertellen; Verhalen Verkopen

Ik ontrafel corporate stories en zet ze op papier. Een verhaal dat verbindt, en mensen onderdeel maakt van het verhaal, zodat:

  • je een authentiek verhaal hebt om altijd en overal te gebruiken
  • mensen niet alleen luisteren, maar zich ook betrokken voelen
  • je opvalt in de zee van hetzelfde en klanten en medewerkers aantrekt
Vuurtoren op gele achtergrond.

Mijn Ervaring en CV

Annegees van Linge vertaalt 20 jaar internationale ervaring

  • in branding & marketingcommunicatie
  • bij overnames
  • bij bureaus & sterke merken

naar een Spotlight voor ambitieuze ondernemers

 

Mijn CV in het kort

  • Het PR-vak geleerd bij Charly (destijds LVT PR)
  • Productintroducties naar pers voor LG Electronics en Canon in Europa
  • Support buy & build-strategie en bedrijfsintegraties vanuit Corporate Communicatie bij Mediq
  • Het merk Nutricia herdefiniëren als Global Brand Manager Nutricia bij Danone

Klik onder voor details op mijn LinkedIn-profiel [LinkedIn opent in een nieuw tabblad].

CV werkervaring

Naar wie gaat Roodkapje?

Een stupide, maar ook intrigerende vraag. Waarom weet ik het antwoord in een split second?

Ik reken twee antwoorden goed, omdat het toch vaak even graven is in het geheugen:

  • Oma. Het enige juiste antwoord
  • De Wolf. Maar de wolf is de reden dat je het verhaal onthoudt.

Hoe veel bedrijven zich presenteren

Als het verhaal was geweest, oma is ziek, Roodkapje brengt wat lekkers en oma wordt beter, dan hebben we het niet meer over Roodkapje. Toch is dit precies hoe MKB zich presenteert.

Een sterk staaltje storytelling

Roodkapje is een sterk staaltje storytelling. Storytelling zet het verhaal achter de onderneming op scherp. Zodat:

  • Naar alle interne en externe stakeholders duidelijk is waar de organisatie voor staat
  • Mensen graag voor je willen werken en verbonden blijven
  • De organisatie klaar is voor het volgende hoofdstuk en plannen realiteit worden
Step into the Spotlight Storytelling Roodkapje

Verhalen, de Constante Factor in mijn Leven

Zodra ik kan lopen neem ik de benen naar buiten. Naar de buren verhalen vertellen. Mijn moeder wordt gek van mij. De hele straat weet altijd alles over ons gezin.

Mijn achtergrond

  • Van voorgelezen worden naar leren lezen en vertellen;
  • Van de Universiteit Utrecht voor mijn studie Algemene Letteren (met een fascinatie voor psycholinguïstiek – taalverwerking in de hersenen) naar een semester international marketing aan Monash University, Melbourne en op reis verhalen beleven en maken;
  • Van corporate verhalen vertellen naar mijn eigen verhaal in de vorm van ondernemerschap.

Foto: de magie van voorgelezen worden door oma Ebbens.

Step into the Spotlight, voorgelezen worden door oma.

In de Media

Voor Frankwatching schrijf ik over storytelling. Lees hier Motiveer en activeer je medewerkers met storytelling. En hier over het gebruik van jouw verhaal op de Over-pagina van je website.

Beluister mijn interview ‘Bulletpoints of Verhalen, wat kies jij’? Over waar ik vandaan kom en de kracht van verhalen. Het interview is onderdeel van de Kr8stroom podcastserie van Karen Carton ‘Van Onderwijs naar Eigenwijs’.

 

Frankwatching auteur Step into the Spotlight

Als fotograaf ben ik natuurlijk vooral van de beelden, maar het verhaal daarachter is minstens zo belangrijk. Annegees heeft mij geholpen om mijn verhaal vorm te geven. Persoonlijk en met de juiste tone of voice. Het resultaat is een concreet handvat om dit verhaal te verwerken in mijn website en op mijn social media kanalen. Het was niet alleen heel nuttig maar ook erg leuk om dit proces samen vorm te geven. Wil je je verhaal scherper neerzetten? Dan raad ik je zeker aan contact op te nemen met Annegees!

Sjaak den Breeje
Sjaak den Breeje Natuurfotografie

3 simpele handvatten gaf Annegees ons senior management mee om het verhaal van Heijmans aan hun eigen team te vertellen. Hiermee kunnen zij op een persoonlijk manier en met eigen voorbeelden het verhaal op een enthousiaste manier overbrengen. Annegees luisterde goed naar onze wensen. Zij bedacht een toegankelijke en concrete oefening die aansloeg en heel goed past bij ons bedrijf.

 

Toinja van Daal
Communicatiemanager Heijmans

Nu heb ik een concrete storyline waar ik mee kan werken. Ik weet weer waar ik voor sta en professionaliseer mijn positie in de markt.

Arno Peters
Directeur AMT Werkt

Step into the Spotlight zet het verhaal en doelgroep op scherp. Daarmee boren we een nieuw klantsegment aan.

Tim Merks
Eigenaar VerheesPlus reclame

Wat is het prettig werken met Annegees. In 4 maanden tijd heb ik met YU bijna een omzetverdubbeling gerealiseerd met het overzichtelijke programma Step Into the Spotlight. Ik heb meer helderheid over waar YU staat en hoe verder, inclusief concrete stappenplannen en monitor dashboards. Ik raad iedere ondernemer aan om eens met Annegees te sparren over je klanten en de marktbewerking. Heel fijn!

Gisela Timmermans
YU overgangssupplementen

We zijn klaar voor de lancering van Order Lemon. Annegees komt snel tot de kern en vertaalt het verhaal naar website, flyer en poster.

Diederick Splinter,
Sales Manager Fabulor | Order Lemon

Jouw Verhaal in de Spotlight


Jouw verhaal in de spotlight? Maak vrijblijvend een afspraak.

Agenda

Wat we bespreken in een kennismakingsgesprek:

Hoor ik graag jouw verhaal en wat je al hebt gedaan om dat naar buiten te brengen.
Wat moet dat verhaal bij wie opleveren?
Waar struikel je? Ik leg uit hoe je de rode loper weer glad strijkt.

Ben je hiermee geholpen? Die spotlight heb je verdiend. Op zoek naar volle zalen? Dan praten we verder.

Afspraak maken